-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
-
صبر استراتژیک جمهوری اسلامی نباید نقطه ضعفی در قبال دشمن باشد
سید علی کشاورز
-
سکوت برهها، زوزهی مرگ/ فاجعهی مدیریتی یا خطای انسانی؟؟!
یعقوب درویشیان
-
انتخابات و مسئولیت پذیری جامعه(بخش اول)
نوروز پرندوار
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
- جوانان کهگیلویه وبویراحمدی در گیرو دار مشکلات ازدواج
- تلههایی که در کهگیلویه و بویراحمد جان میگیرند
- عکس| خورشیدگرفتگی آمریکای شمالی از نگاه ایستگاه فضایی بینالمللی
- ساخت سد، آری یا خیر؟
- مصائب ناتمام مدارس دیشموک/ سازمان نوسازی مدارس کجاست؟
- فاجعه زیست محیطی اطراف یاسوج و آشنایی با دهیاران بیتدبیر+ تصویر
- معارضات محلی در تنگ کبوتری یاسوج پروژه آبرسانی را متوقف کرد
نگاهی به مسمومیت دختران دانشآموز در قم/ چرا محيط آموزشی برای دانشآموزان و خانوادهها ناامن میشود؟
چرا با اين همه دستگاه عريض و طويل و رشتههاي تخصصي و فعاليتهاي بينرشتهاي چون پدافند غيرعامل، چنين رخدادهاي نگرانكنندهاي به صورت پياپي تكرار ميشوند و نه گزارش روشني از چيستي و چرايي اين پديدهها به مردم داده ميشود و نه تدبير و اقدام كارآمدي براي كاهش چنين مشكلاتي انجام ميشود؟
مسموميتهاي مرموز: خانه امن كجاست؟
اصغر ميرفردي
چرا محيط آموزشی براي دانشآموزان و خانوادهها ناامن ميشود؟
مدتي است در برخي آموزشگاهها، مسموميتهاي گروهي به صورت پياپي رخ ميدهند. در روزهاي گذشته، اين رخداد غيرمنتظره و خطرناك در شهر قم، پرشمار شده است. در اين زمينه، چند پرسش بنياني پيش ميآيد: چرا چنين رخداد ناگوار و دور از انتظاري بدين شكل در جامعه رخ ميدهد؟ البته، هر جاي ديگري نيز اگر چنين مشكلي رخ ميداد، براي نمونه در ادارات، پادگانها، دانشگاهها، مراكز ورزشي، مراسمها و آيينها يا حتي در رستورانها، چنين رخدادي نگرانكننده است و سوال برانگيز. پرسش دوم، اينكه چرا چنين رخدادي در شهري چون قم تكرار ميشود؟ مشكل از حوزه مديريت شهري است؟ يا مشكل از حوزه مديريت آموزشي است؟ اگر از شهر است، چرا تنها در مدرسهها چنين پديده ناميموني رخ ميدهد؟ اگر از مدرسه است، چه تحولي در مدرسهها انجام شده كه شاهد اين پديده هستيم؟ پرسش سوم، اينكه چرا با اين همه دستگاه عريض و طويل و رشتههاي تخصصي و فعاليتهاي بينرشتهاي چون پدافند غيرعامل، چنين رخدادهاي نگرانكنندهاي به صورت پياپي تكرار ميشوند و نه گزارش روشني از چيستي و چرايي اين پديدهها به مردم داده ميشود و نه تدبير و اقدام كارآمدي براي كاهش چنين مشكلاتي انجام ميشود؟ بديهي است، با پرشمار شدن يك رخداد، ديگر نميتوان آن را يك حادثه دانست، زيرا حادثه به گونه تك موردي رخ ميدهد. براي شناخت چنين پديدهاي، بيش از آنكه نياز به شناخت ويژگيهاي حادثه باشد، نياز به شناخت زمينهها و انگيزههاي انجام آن وجود دارد. اگر مدرسه جاي امني، در زمينههاي سلامت جاني و آرامش رواني براي دانشآموزان نباشد، كجا بايد دنبال جاي امن و ايمني براي آنها بود؟ اگر مسوولان يك «آن»، خودشان را جاي خانوادههاي دانشآموزان قرار دهند، دچار نگراني و اضطراب نميشوند؟
جايگاه مسووليتپذيري و مديريت مديران آموزشي و در مرتبه بعد مديران اجرايي در اين زمينهها، كجاست؟ گويي مدرسهها رها شدهاند و مديران محترم آموزش و پرورش، در پي هر رخدادي تنها به فكر تغيير برنامههاي آموزشي و محتواي كتابهاي درسي ميافتند!! امنيت جسمي و زيستي دانشآموزان، كجاي برنامههاي آموزشي قرار دارد؟ آيا چنين شماري از مسموميتها، پرسشبرانگيز و ابهامگونه نيست كه مدارس يكي پس از ديگري، دچار اين مشكل ميشوند؟ چنين رخدادهاي نگرانكنندهاي، از يكسو و نبود شفافيت و پاسخگويي و همچنين اقدام كارآمد براي پايان يافتن اين رخدادها، از سوي ديگر، مردم را بيش از يك رخداد تصادفي نگران ميسازد. گويي يك برنامه خطرناكي است كه دومينووار در مدرسهها خود را نشان ميدهد. اين شرايط رمزآلود چيست؟ الي ماشاءالله براي امور گوناگون اتاق فكر، شورا و كارگروه وجود دارد، آيا مسوولان از شناسايي، معرفي و مديريت چنين مشكلي كه محيط مدرسه را براي دانشآموزان ناامن و براي خانوادههاي آنها دلهرهآور ساخته است، ناتوانند؟ پس چگونه از مديريتهاي نمونه و افق روشن براي آينده سخن ميگويند؟ سلامت جسمي و رواني هر فردي مقدم بر پيشرفت علمي، آموزشي و اجتماعي وي است. اگر در سايه ندانمكاريها يا اقداماتي كه ماهيت و ريشه آنها بيان نميشود، محيط آموزشي به تله وحشت تبديل شود، ديگر آموزش نسل جوان و نوجوان چه معنايي دارد؟ آيا چنين وضعيت مبهم و مرموزي، به دلسردي دانشآموزان از تحصيل منجر نخواهد شد؟ اگر واقعا تحصيل دانشآموزان به ويژه دانشآموزان دختر ضرورت دارد، كه همينگونه است و اگر مسوولان، آموزش اثربخش را بسان يكي از اهداف و رسالتهاي كاري خود ميدانند، چرا محيط آموزشي براي دانشآموزان ناامن ميشود و بدينگونه زمينهاي فراهم ميشود تا احساس امنيت آنان و خانوادههايشان به كمترين اندازه ممكن فروكاسته شود؟ جامعه منتظر پاسخگويي مسوولان است. در شرايطي كه مردم با همه تنگناهاي معيشتي و اقتصادي دست و پنجه نرم ميكنند و صورت خود را با سيلي سرخ نگه ميدارند، تحمل و پذيرش چنين وضعيت نگرانكنندهاي در محيط آموزشي خارج از توان ذهني آنان است. نگراني از چنين مشكلاتي و درخواست براي مديريت آنها، چيزي نيست كه با گذر زمان به فراموشي سپرده شود.
منبع:اعتماد
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 صحبت های مدیرعامل شرکت نفت گچساران نزد معاون رئیس جمهور
- 2 اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار میشود
- 3 دومین پایگاه اورژانسهوایی کهگیلویه وبویراحمد در گچساران راه اندازی می شود
- 4 بوکسور هماستانی به اردوی تیم ملی بوکس دعوت شد
- 5 خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 6 توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
- 7 پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری به یک هزار و 391 زوج نابارور در استان کهگیلویه وبویراحمد
- 8 اراضی مرغوب کشاورزی در چنگال منفعتطلبان/ برخورد جدی با متخلفین
- پارسیان نژاد می رود خرم روز می آید
- سیر تا پیاز سد سقاوه از زبان فرماندار مارگون
- سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
- فیلم خواب یک افعی گرزه در پارک ملی دنا
- تاجگردون عضو موسس فراکسیون مستقلین مجلس شد
- بهادر رفت/ مدیرعامل جدید شرکت گاز استان منصوب شد
- توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
- ۷ گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در معرض انقراض قرار دارند
- آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان است
- ۱۰ میلیارد برگشت خورده را مجدد زنده کردیم
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!